lørdag 14. mars 2015

Mintgrønt

Det er visst langt i mellom innlegga her inne for tida.
Og det er rett og slett fordi eg ikkje får sydd så mykje sidan nakken ikkje har spelt på lag.
I dag er den beste dagen eg har hatt på lenge så no håpar eg det har snudd.

 Så enn så lenge får eg blogge om litt andre ting.
Eg tok med meg kameraet ut på kjøkkenet og fotograferte ein del av dei mintgrøne tinga eg har der.
For det er vel ingen tvil om at eg elskar mintgrønt! Dei fleste tinga er bruktfunn.
Panservekta er arv etter svigermor og den er eg veldig glad i.



 To slike skjønne heklablonder fann eg på bruktbutikken for nokre år sidan.



 Morsom høne som dreg på salt og pepperbøsser.
Både den og heklabrikka er frå bruktbutikkar.



 Gryteklutane har mormora mi hekla og pyntehandkleet er bruktfunn.
Alt du ser på bildet her er arv eller bruktfunn utanom glasflaskene og veggklokka.



 Til og med veiken på telyset er mintgrøn!



 Stoffkorga har eg sydd sjølv og den rommar vitaminar og fyrstikker.







 Ein av mine høgt elska Sissel-koppar frå Figgjo.



Til og med såpa og gummihanskane er mintgrønne.

Som du ser er kjøkenet mitt proppfullt av mintgrønne detaljar.
Berre elskar det!

Har du ein favorittfarge?

4 kommentarer:

  1. Mintgrønt er lekkert.
    Og her har du samla mykje fint.

    God søndag,
    som starta like fint som i går :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Ååå, så vakkert innlegg!
    Helt nydelig farge det der:)
    Vi har maken vekt på kjøkkenet.
    Og herlige disse Figgjo koppene...sukk!
    Fin stoffkorg, er det blomstrete stoffet fra et sengetrekk?
    Tror nesten jeg har et maken i stofflagret mitt:)

    Vet ikke om jeg klarer å sette fingeren på en favorittfarge, det står mellom flere...men lyseblå har vært en favoritt siden jeg var lita.

    Ønsker deg en fin kveld og helg!

    SvarSlett
  3. Fikk lest litt blogginnlegg - koselig å kikke innom igjen :) Mange skjønne ting i fin farge. Min mor og hennes søster fikk kaffeservise i Sissel fra sine foreldre da de giftet seg. Min mor fikk gult, men det er så slitt at det er nesten ikke brukendes lengre. Så overtok min mor sin søsters nydelige og pent brukte blå servise da hun var lei av det en gang på 80-tallet. Dessverre fikk min mor senere et innfall og gav det tilbake til henne på 90-tallet for hun hadde ikke plass til det... Jeg drømmer alltid om å komme over et lite sett med Sissel - kopper på loppis, men det skjer jo aldri :) Her i sør har snøen lavet ned, og minsten er kjempefornøyd. Jeg synes i grunnen det er greit selv om det kom overraskende. Fin dag ønskes deg :)

    SvarSlett
  4. Ååååh, hvor trist at du ikke er på toppen! Håber at det snart går bedre :-) Pas på dig selv!
    Sikke nogle SKØNNE billeder og fine gamle ting, du har samlet i køkkenet - elsker den mintgrønne farve og de mange fine fund! :-)))) Det er unikt med den slags. Jeg fatter ikke, at så mange folk gider nyt, masseproduceret, kedeligt køkkengrej uden sjæl og historie...ak!
    Min yndlingsfarve er blå - stærkt fulgt af grøn :-)

    KH Lilly

    SvarSlett

Kommentarar gjer meg kjempeglad!

På grunn av veldig mykje spam måtte eg desverre stenge av for anonyme kommentarar. Vil du meg noko kan du berre sende meg ein mail på postkjellaren@hotmail.no